Wednesday 7 February 2024

𝐌𝐀𝐉𝐋𝐈𝐒 𝐏𝐄𝐍𝐆𝐔𝐑𝐍𝐈𝐀𝐀𝐍 𝐒𝐔𝐌𝐁𝐀𝐍𝐆𝐀𝐍 𝐏𝐑𝐎𝐆𝐑𝐀𝐌 “𝐁𝐀𝐂𝐊 𝐓𝐎 𝐒𝐂𝐇𝐎𝐎𝐋” (𝐁𝐓𝐒) 𝐓𝐀𝐇𝐔𝐍 𝟐𝟎𝟐𝟒 𝐀𝐍𝐉𝐔𝐑𝐀𝐍 𝐏𝐔𝐒𝐏𝐀𝐍𝐈𝐓𝐀 𝐂𝐀𝐖𝐀𝐍𝐆𝐀𝐍 𝐍𝐄𝐆𝐄𝐑𝐈 𝐊𝐄𝐃𝐀𝐇 𝐃𝐄𝐍𝐆𝐀𝐍 𝐊𝐄𝐑𝐉𝐀𝐒𝐀𝐌𝐀 𝐒𝐓𝐀𝐓𝐄 𝐒𝐄𝐂𝐑𝐄𝐓𝐀𝐑𝐘, 𝐊𝐄𝐃𝐀𝐇 (𝐈𝐍𝐂𝐎𝐑𝐏𝐎𝐑𝐀𝐓𝐈𝐎𝐍)


𝐌𝐀𝐉𝐋𝐈𝐒 𝐏𝐄𝐍𝐆𝐔𝐑𝐍𝐈𝐀𝐀𝐍 𝐒𝐔𝐌𝐁𝐀𝐍𝐆𝐀𝐍 𝐏𝐑𝐎𝐆𝐑𝐀𝐌 “𝐁𝐀𝐂𝐊 𝐓𝐎 𝐒𝐂𝐇𝐎𝐎𝐋” (𝐁𝐓𝐒) 𝐓𝐀𝐇𝐔𝐍 𝟐𝟎𝟐𝟒 𝐀𝐍𝐉𝐔𝐑𝐀𝐍 𝐏𝐔𝐒𝐏𝐀𝐍𝐈𝐓𝐀 𝐂𝐀𝐖𝐀𝐍𝐆𝐀𝐍 𝐍𝐄𝐆𝐄𝐑𝐈 𝐊𝐄𝐃𝐀𝐇 𝐃𝐄𝐍𝐆𝐀𝐍 𝐊𝐄𝐑𝐉𝐀𝐒𝐀𝐌𝐀 𝐒𝐓𝐀𝐓𝐄 𝐒𝐄𝐂𝐑𝐄𝐓𝐀𝐑𝐘, 𝐊𝐄𝐃𝐀𝐇 (𝐈𝐍𝐂𝐎𝐑𝐏𝐎𝐑𝐀𝐓𝐈𝐎𝐍)

















Tarikh   : 04 Februari 2024 (Ahad)
Masa     : 8.00 pagi
Tempat : Dewan Seri Negeri, Alor Setar, Kedah

Majlis Pengurniaan Sumbangan Program “Back To School” Tahun 2024 telah disempurnakan oleh Duli Yang Teramat Mulia Che Puan Muda Zaheeda binti Mohamad Ariff, Tuanku Raja Puan Muda Kedah, bertempat di Dewan Seri Negeri, Alor Setar.

Program yang diuruskan oleh Biro Kebajikan PUSPANITA Cawangan Negeri Kedah dengan kerjasama State Secretary, Kedah (Incorporation) ini adalah merupakan sebuah inisiatif tanggungjawab sosial berbentuk sumbangan wang tunai berjumlah RM150.00 bagi setiap pelajar untuk menampung pembelian kelengkapan persekolahan para pelajar yang terlibat. Program ini juga diadakan bertujuan untuk menyantuni anak-anak Ahli PUSPANITA Cawangan Negeri Kedah dan para pelajar dari Jabatan Pendidikan Negeri Kedah.

Tahun 2024 merupakan tahun kelima program ini diadakan dengan jumlah keseluruhan pelajar seramai 300 orang dari semua daerah di negeri Kedah. Selain daripada pengurniaan sumbangan kepada pelajar yang hadir, Duli Yang Teramat Mulia Tuanku Raja Puan Muda Kedah turut sudi mengurniakan sumbangan kepada 12 orang Pengerusi Cawangan Kecil Daerah di Negeri Kedah bagi pelaksanaan di peringkat daerah.

Beberapa ahli PUSPANITA Cawangan Kecil Daerah Bandar Baharu telah hadir ke Program Back To School Tahun 2024 anjuran Puspanita Cawangan Negeri Kedah. Turut serta Puan Shuhaida binti Bideng, Pengerusi PUSPANITA Cawangan Kecil Daerah Bandar Baharu.

Terima kasih kepada PUSPANITA Cawangan Negeri Kedah atas anjuran program ini. Semoga dengan sumbangan ini dapat meringankan beban para waris pelajar terlibat serta menyuntik semangat pelajar untuk bersungguh-sungguh mencapai kecemerlangan dalam pelajaran.

"WANITA SEPAKAT NEGARA MENINGKAT"

Web Rasmi Puspanita Daerah Bandar Baharu:
https://puspanitabb.blogspot.com/?m=1

💻 Facebook Page : https://www.facebook.com/profile.php?id=100069060825120

#PUSPANITABandarBaharu
#PUSPANITA40Tahun
#kedahsejahteranikmatuntuksemua